Het Kerstevent Zwolle 2016 plaatst de grootste, levende kerststal van Nederland op het Grote Kerkplein in de Zwolse binnenstad. Op 17 december vindt er voor het eerst een kerstevent plaats, georganiseerd door christenen uit de verschillende kerken in Zwolle. Doel is de diepere boodschap van kerst over de geboorte van Gods Zoon te vertellen en te laten zien.

De hele binnenstad
In stallen met stro zullen lama’s, schapen en kamelen die dag grazen op het Grote Kerkplein. De kerststal vormt samen met de Grote Kerk de centrale locatie van een event vol kerstverhalen voor jong en oud, gehouden op diverse locaties in de binnenstad zoals het Gasthuisplein en Achter de Broeren.

Honderden vrijwilligers
Afgelopen maanden is er koortsachtig gewerkt aan de organisatie van het event dat ruim 500 vrijwilligers gaat tellen. Zo zullen studenten zich samen met Het Leger des Heils inzetten voor ouderen die in de Grote Kerk een programma krijgen aangeboden. Ze worden daarvoor ook uit de verzorgingscentra opgehaald.

Koren, koren, koor
De gehele dag zullen er koren optreden. Door de straten van de binnenstad zal bovendien ook een groot koor lopen dat bekende kerstliederen ten gehore brengt. Het lopende koor, waaraan verschillende koren deelnemen, zal om 16 uur op het Grote Kerkplein eindigen voor de grote finale, samen met tientallen figuranten die dan al de hele dag op bruggen en toegangen binnenstadbezoekers kerstverhalen vertelden.

Kinderen en tieners
Op het plein Achter de Broeren wordt een kinderplein ingericht met diverse activiteiten voor kinderen zoals schminken, knutselen, springkussen, verhalentent en kinderspeurtocht langs Bijbelse figuren. Ook treedt hier een kinderkoor op. Dance Inc zal een programma verzorgen in de stad. Hier zullen diverse workshops worden gegeven en uitvoeringen gehouden.

Slotevent
Om 16.00 uur begint op het Grote Kerkplein het slotevent. Iedereen is er welkom om met elkaar kerstliederen te zingen. Ds. Arie van de Veer zal het kerstverhaal lezen. Het event wordt mogelijk gemaakt met bijdragen van kerken en bedrijven uit Zwolle.

Online donatie

Viaa logo