Nieuw: kerstevent in binnenstad Zwolle.

Geïnspireerd door de enthousiaste ontvangst van het project ‘de 10 mooiste bijbelverhalen van Zwolle', wordt dit jaar voor het eerst een Kerstevent gehouden, verspreid over de Zwolse binnenstad. Kleinschalig, laagdrempelig en met een boodschap van hoop en liefde voor iedereen.

Op 17 december zullen overal in de stad verwarmde tenten staan waar toneelspel plaatsvindt, koren zingen en workshops zijn voor jong en oud. Op ruim twintig locaties in de binnenstad, zoals op de acht bruggen, zullen figuranten als engelen, soldaten en Bijbelse figuren staan die iets uitbeelden van het oorspronkelijke kerstverhaal of een ander verhaal uit de bijbel. Een groot wandelend koor maakt het kerstfeest compleet. Op het Grote Kerkplein, vlakbij aartsengel Michael, wordt een kerststal opgezet en vinden er activiteiten plaats.

Tijdens het kerstevent en in de aanloop daarnaartoe wordt er extra aandacht gegeven aan organisaties die een helpende hand bieden in de Zwolse samenleving. Zo wordt in de nacht van 24 op 25 juni een hardloop event gehouden waarbij de deelnemers zelf geld inleggen voor de organisatie van het kerstevent en de stichting Hart voor Zwolle, dat jonge vrijwilligers koppelt aan Zwollenaren die hulp nodig hebben.

Ook het Leger des Heils is aangesloten en organiseert tijdens het kerstevent een samenzijn in het Ter Pelkwijkpark, met name met het oog op ouderen. Het kerstevent wordt georganiseerd door de stichting Michael Events die speciaal hiervoor is opgericht. Het kerstevent gaat ook de tientallen kerkdiensten onder de aandacht brengen die tijdens de kerstdagen door alle kerken in Zwolle worden georganiseerd. Uiteindelijk doel is om de diepere boodschap van kerst, de komst van Jezus als Verlosser naar de aarde, meer bekendheid te geven.

Voor de organisatie Stichting Michael Events is een commissie van aanbeveling samengesteld, bestaande uit de Zwollenaren: Hans Bakker (De Gift City/ Stichting Present), Arie Slob (bekend als fractieleider Tweede Kamerfractie CU), Pieter-jaap Aalbersberg (Hoofdcommissaris politie Amsterdam), Erik Dannenberg (oud-Wethouder) en Arjan Jansen (PEC Zwolle United).

Online donatie

Viaa logo